Okay or not?


Nej nu är det dags för mig att uttrycka mitt missnöje!

Hip hopare, rappare och R'n'B'are, vad de nu väljer att kalla sig har startat en trend.
Det är inte ett nytt fenomen i och för sig, men nu har jag tydligen blivit så pass gammal att jag reagerar på "Covers".

Den första riktigt hemska remaken gjordes av Kanye West, låten hette Stronger och var en riktig plåga under 2007. Kanye valde att sabba det grymma orginalet gjort av Daft Punk (Harder, Better, Faster, Stronger). Nu älskar plötsligt alla fjortisar Daft Punk, eller tror att Kanye är ett geni som kommit upp med denna hårda melodi.

Nummer två på listan är "Mind Kaos - So fresh So clean Så på. Svensk dessutom! Vilket gör det hela ännu mer pinsamt att höra. Lyssna på texten först av allt.

"Just när de trodde att vi var över, så laddar vi på en till
- En riktigt giftig hit big banger som kommer med stil"


Inser att de flesta kanske inte har hört låten. Så jag linkar den här. (Tack Lollo!)




Så lyssnar man på orginalet; Salt n Pepa - Push it, och frågar sig. Vad vore Mind Kaos låt utan bakgrundmelodin som helt är tagen från Push it? Jaja, alla låtar måste ha en melodi. Men anledningen till att folk gillar "So fresh, So Clean, så på" är för bakgrundsmelodin. It has to be. Så, ännu en bra låt förstörd.

Nummer tre på min sönder-rappade-och-R'n'Bade-orginal-bra-låtar-lista;

Rihannas nya; Dragostea din tei.
> Jag kunde inte tro mina öron. <
Det är allt jag har att säga om den.
Inte för det faktum att jag på något sätt tycker om orginalet särskilt mycket. Men Rihanna har inget i den att göra.

GO NU NUMA!


Man får ju samtidgit inse att grupperna som producerat orginallåtarna antagligen tjänar pengar, och de får ju på ett sätt nya fans. Vilket bara är bra. Men det känns så.... fel. Basicly.

Det pinsamma med detta inlägg är även att jag har alla tre låtar! Samtidigt som jag hatar dem, måste jag ibland låta mig sjunga/nynna med i melodierna. Även om orginalen fortfarande står i en klass för sig.Väntar med spänning på vilken låt som ska förstöras härnäst. Jag känner att "Equador" kan behöva lite nya lyssnare personligen.

Kommentarer
Postat av: Louise

Oja du! :D

Förstog det! Var ju fan år sedan vi spelade plockepinn! Kan ju upplysa din om att jag förlora! xD



Nej, det är som du gjorde. Man svarar i inläggen liksom! :P



Jodå det är fint med mig, kan inte sova dock.. Ska upp om 2,5 timmar! :S

2008-11-20 @ 02:33:36
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Louise

haha nejdå!

Jodå det kunde jag. :) Var ju skapligt trött, men det gick.



Puss!

2008-11-22 @ 00:51:55
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Louise

Då har ju samtliga haft tur kan jag säga. :)

2008-11-23 @ 15:40:50
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0