Kinder Surprise

Kinder toyUnder min uppesittarkväll igår käkade jag ett klassiskt Kinderägg. Det var väl egentligen tänkt att vara till dedär påskkärrigarna, som inte kom under skärtorsdagen skulle ha fått dem. Men ja, blåkulla måste ha gått i konkurs för många år sedan nu.

Kinderägg var ett måste på lördagar för mig som liten. Höjden av lycka var när man fick ett 3pack aldeles för sig själv! Jag har aldrig gillat chokladen, men det var alltid lika spännande att se vad som döljde sig innuti den lilla plastbubblan. Fick man ett pussel var det samma som att dra en nitlott, medan pingvinerna och krokodilerna var första vinst. Leksakerna var verkligen roliga! (Ja, jag har faktiskt en liten samling sparad med favoriterna haha).

De senaste två gångerna jag blivit nostalgisk i affären och köpt ett ägg har det alltid blivet platt fall av det hela. Chokladen slänger jag eller ger bort, och leksaken däri förstår jag mig aldrig på. Som den igår, Någon grön ihålig gummigrej. (pic)  :S Det kunde väl åtminstånde ha varit en krita? Nej, jagKinderpapper förstod inte alls vad jag skulle ha den till, och bilden man fick med, som brukade vara en beskrivning (!) gjorde mig inte klokare.

Det var bättre förr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0