Förkylning

Got a cold? Nu har jag gått och blivet förkyld!
Vad gör man?

* Bästa tipset är helt klart att göra så lite som möjligt, ligga hemma och vila, dricka mycket..

* Min kassachef, som alltid är på topp, tipsade om att om man har ont i halsen ska man dricka varmt vatten (går ju att smaksätta med te ;) ) så blir det lent och man hostar/harklar inte lika mycket. Bye Bye Whiskeyrösten alltså ;) .

* Undvik Choklad och citron vid halsont!

*
Blev även tipsad om tabletten Strepsils, som finns att köpa på Apoteket. Funkar och smakar riktigt gott!

* Nässpray funkar säkert för den som vill använda det, själv skippar jag det :p -Finns inget obehagligare än att spruta in saker i näsan sådär.



För att motverka förkylningar finns det en massa olika preparat på Apoteket, dessa ska man ta precis när man känner de första symptomen. Detta är dock lite försent för mig.

I övrigt förebygger man mycket genom att tvätta händerna ofta, rör ej ögon och näsa utan att du har tvättat händerna, Rätt kost - fibrer och vitaminer, främst Cvitamin samt mycket sömn och lite stress :) Allmänt sunda saker med andra ord.

Ta hand om er där ute :)
Over and Out
MilliVanilli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0