Filbyter Gallerian

Detta gör mig lite förkrossad.

Igår under shoppringrundan passerade vi Filbyter Galerian, där ett par män var i full gång med att ta ned Filbyter skylten! Så mycket som dem har tagit upp och ned den tillhör det ju inte direkt ovanligheterna och den brukar som sagt komma upp igen. Denhär gången var annorlunda.
Såhär brukade vi kunna se Filbytergallerian :)


I den lokala morgontidningen; Corren, berättades idag att skylten skulle skrotas! Anledningen verkar vara så enkel att fastigheten har bytt ägare.

Jäkligt tråkigt trycker jag. Diskussionerna har gått varma angående skylten, om den är antingen hemsk eller konstnärlig, och det har väl på sätt och vis vart bra reklam för gallerian. Själv gillade jag skylten (kanske är uppenbart). Den stod ut ur mängden. Lös upp och spred i alla fall lite glädje till mig under turerna på stan :)

De närmsta veckorna kommer byggnaden att prydas av en tillfällig banderoll som säger "Snart låter vi Linköping bestämma". Vilket jag i alla fall tolkar som att det kommer att hållas någon slags röstning eller tävling för att kora den nya skylten. (?) hmpf. Platt och tråkigt, är det enda jag får upp i huvudet.


Såhär ser filbyter gallerian ut för tillfället!
Låt debatten, återigen, börja =)


Over and Out
Mill


Bilder från Corren.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0