Tatuering

Pin pin pin.



Ledig som man är, allt som ofta (...), tog jag lite halvspontant och lite på chans bussen in till Linköpings innerstad och traskade upp till tatueringsstudion vid abisko;

Viking tattoo


Normalt sätt är det tre månaders väntetid (släpper ny bokningsbok vart tredje månad) på att få en tid, men under fredagar annordnas så kallade drop in pass. Där man kan göra mindre tatueringar som inte tar allt för mycket tid. För att vara "garanterad" en tid kan det vara bra att vara där 30-60 minuter innan öppning, då det inte finns allt för många tider (7 personer tror jag det hans med under fredagen) .

Rekomenderar verkligen Viking, men det är ju allmänt att det är en av Linköpings bästa. Har gjort både mina där, så jag har visserligen inget att jämföra med, men att jag är nöjd, det vet jag ju! :) Aum/om sign. Från hinduismen. Google it.




Så, varför tatuerade jag ett Aum/om- tecken och
vad ska det betyda? -



GaneshaTecknet härstammar från Hinduismen (förekommer även lite i buddismen), en religion som i mina öron faktiskt är logisk (fy för Jesus och krakelspektakel!). Nej, jag tillhör inte hinduismen, men tror på och kan relatera till mycket runt om den, det är en livsfilosofi lika mycket som en religion. Det finns en otrolig frihet inom hinduismen, och alla har, lite av sin egna verision av den, tillber olika gudar.. eller kanske ingen alls - helt valfritt! Främst är det dock karman som jag fastnat för, och på sätt och vis lever efter.

God karma genereras genom goda gärningar, vilket i sin tur bestämmer din nästa reinkarnation (återfödelse). Vilket i mina ögon, och lite lätt, kan översättas med; gör gott och få gott tillbaka. Allt man gör, bidrar till hur din framtid utvecklas i princip. Aint that smart ha? :)

Nu var det dock inte en religionslektion jag skulle ha här...
Tecknet i sig står för hela universum (skapande, bevarande, upplösning). Det är utskrivet som ljudet i det högsta mantrat; Ljudet man gör när man meditera (tänk;auuuuhmmmmm och sätt händerna på knäna :p Feeling it?) blandannat. lalal, nu börjar det bli långtråkigt..

Samtidigt som detta tecken står för (för mig!) dessa saker jag räknat upp, har det även en fot i musikstilen jag gillar. Aumtecknet är en ständigt återkommande symbol inom rave/trancevärlden. Why? -Goamusiken lär härstamma från just Goa, i indien. Lite enkelt förklarat. Rötterna till trance/rave/goa musiken ligger alltså i indien, där hinduismen härjar för fullt ;)


Nu ska jag fan inte gå djupare i dethär. x)
Tumme upp eller Tummer ner? ;p


Omplåstrad.  =)
Omplåstrad.. :p Mich and meine tattoo
                  






        
Over and Out
MeMill

Kommentarer
Postat av: Helena

Tumme upp! Det är ju inte bara en symbol som betyder nått, den är ju jävligt SNYGG också ;)

2009-02-24 @ 14:18:38
URL: http://laserbeam.blogg.se/
Postat av: Louise

Tummen upp!

Jättefint mill dill!





Puss!

2009-02-24 @ 14:56:51
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Louise

Sv; Mjo, kanske det kanske.. ;)

2009-02-24 @ 15:36:52
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Louise

Men det skulle vi kunna fixa! :D





Puss!

2009-02-24 @ 22:44:21
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja, men jag kan tyvärr inte kommer denna helg.

Men nästa helg kommer jag vara hemma for sure. :)



2009-02-25 @ 18:49:01
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Svar: På deras hemsida kanske?

2009-02-27 @ 23:06:14
URL: http://tigerharen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0