Morgonpasset

Lyssnade på morgonpasset i P3 idag påväg in till stan. Jojomensan, jag var tidigt ute idag!

Jag har blivet fullkommet såld på programmet, efter att ha hört det ordentligt typ två gånger påvägen till jobbet. Kommer ofta på mig själv med att sitta och le, till och med fnissa högt, där jag sitter i den övrigt tysta bussen. Verkar vara så sköna människor!

Just idag hade gänget besök av bl.a. artisten Danjah, som spelar Dancehall musik - en typ av jamaicansk Reggae. Han var så himla skön. Sjöng live, och gjorde till och med en egen verision av "Värmlandsvisan" (totalt okänd för mig, men lika roligt att höra för det).

Och så fastnade reggaen i sin tur i min hjärna, och när jag kom hem spelades både Danjah och Kapten Röd flitigt. Man blir så himla glad av musiken. Jah. Helt skön. Men av någon anledning lyssnar man inte på det mer till vardags i alla fall...

Morgonpasset har besök av Danjah och Precious Pete
Okej. Poängen var; Morgonpasset rockar.


Over and Out
ChillMill

Kommentarer
Postat av: Oscar

Trevlig blogg :) Lätt att döda några minuter av att bara läsa =) Läs gärna min också ;)

2009-02-18 @ 18:37:37
URL: http://osli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0