Foundations

Jag har nu testat 3 olika "budget" foundations och
tänkte dela med mig av mina personliga åsikter om dessa;



Max Factor Natural Minerals - PuderFoundation

Max Factor Mineral Foundation, puder Efter all publicitet den fått verkar den ju toppen, tyvärr var det en stor flopp i mina ögon. Resultatet blev rent ut sagt riktigt dåligt.

Det blev ojämt, täckte inte alls där den skulle och såg delvis orange ut (tog samma färgserie som den flytande Max Factor foundation jag brukar använda). Tar dessutom, för mig, längre tid att applicera än vanlig flytande foundation.

Kan möjligvis rekomenderas för de som har mycket tid på morgonen och för de som inte vill ha en så täckande foundation. Kombinera med en bra concealer som appliceras efter att du använt foundationen.

Pris: ca 155 kr
Betyg: -2


Max Factor Colour Adapt - Flytande Foundation

Max Factor Colour Adapt flytande Denna foundation säger sig anpassa sig till din hudton, därav namnet Colour Adapt. Jag har använt denna en hel del tidigare och har vart nöjd med det huvudsakliga resultatet.

Den ger en jämn yta och täcker bra. Dock är det lite av den klassiska "kak effekten" och efter några timmar får man lätt som en "kant" vid käklinjen, även om man vart noga med att applicera och jämna ut precis där. Den har även en förmåga att försvinna snabbt och kladdar gärna av sig på kläder.

Rekomenderas ändå för personer som vill täcka och jämna ut huden ordentligt. För de som kanske vill se lite sminkade ut och inte helt naturliga.

Pris: ca 145 kr
Betyg: 3+


L´OREAL Paris Infallible - Flytande Foundation

L´OREAL Infallible - Flytande Denna foundation går på reklam just nu och har fått bra kritik i tidigare tester. Den levde faktiskt upp till mina förväntningar!

Täckte bra, ger en fin "silkysmooth" yta och kräver inte att du har en concealer för att täcka de värsta partierna. När man applicerar den ser den orange ut, jämfört med min blekvita hy, men när ansiktet väl är täckt ser det helt naturligt ut.

På flaskan står det att den sitter upp till 16 timmar, jag har inte tagit tid, men den sitter tillräckligt länge för mig i alla falll. Den "smälter" heller inte ned och lägger sig som en kant. Vist, gnuggar man på eller sådär under dagen försvinner den, men har ändå inte lika lätt för att kladda av sig som Colour Adapten.

Pris: ca 155 kr
Betyg; 4



Det var mina åsikter det, detta kan ju givetvis vara helt tvärt om emot vad du tycker.


Over and Out

MakeMill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0