VHS >DvD

VHS-C bandIdag gav jag mig på VHS till DVD överspelandet. Satt ett par timmar tills jag, frustrerad gav upp.

För det första tog halva tiden åt att koppla ihop alla möjliga sladdar på alla olika sätt som fanns. När detta inte gav några resultat bytte jag till vår gamla avställda TV med inbygd VHS, där fick jag bild på de både DVD och VHS. Dock inte samtidigt, och så fort jag försökte spela in stod det att det inte fanns något att spela in på (som jag fattade det.) Skumt med tanke på att den räknade upp hur mycket tid som fanns kvar på DVD skivan att spela in på när man startade den..?

Ja som sagt lyckades jag inte. Det som lät så himla lätt på alla dessa forum jag hetsat igenom!? En bidragande faktor till detta misslyckande lär dock vara att manualen till DVD spelaren är så gott som obefintlig. Ja well. Den är på endast tyska. Några ord snappar man ju upp, men dedär fyra åren man läst tyska kunde lika gärna ha varit två veckor...

Nu efterlyser jag hjälp, tips, råd?
En kombo med VHS-DVD spelare vore det bästa. - Det är väl inga problem att spela över från det ena till det andra?


Over and Out
Mill.

Kommentarer
Postat av: Tobbe troll

jobbar inte jens på brunt? ;)

2009-03-19 @ 23:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0