Musikvids

Nu vill jag presentera 2 av de bästa musikvideos ever made.

Jag är normalt sätt inte mycket för musikvideos. Ingen förståelse för folk som laddar ner stora mappar med videos och lagrar på datorn. Jag tycker om att fokusera och lyssna på musiken. Sedan har jag ingen ro för att sitta och titta på ett klipp. Men, så finns det undantagen...

Låten "Eminem - Guilty Conscience" hörde jag först i en livekonsert med Eminem som jag spelade in från MTV. Ja, jag hade en "thing" för honom som liten. Framträdandet var häftigt, låten har skönt gung, låttexten är grym. Fantasifull på något sätt. Sedan lyftes allt ytterligare då man såg den officiella videon. Låten är censurerad i klippet nedan.

Intressant också hur annorlunda låten är i detta klipp jämfört med albumverisionen.
Text har blivit tillagt, utbytt och vissa sekvenser även borttagna. Dock inte till det sämre. :)






Nästa video blev bannad från MTV (Ja, naket, alkhol, våld och droger) och har därmed inte visats för den större publiken. Det handlar om "Prodigy - Smack My Bitch Up". Helt genialisk. Kräver att man fokuserar lite dock. Från början till sista sekund. <-
Det är alltså slutet som gör videon kan man säga.
Låten är i sig trevlig och lite halv trippad. Jag tycker om Prodigy.




Enjoy!
Gillar ni inte musiken, ge videon en chans.
Berätta gärna även om dina favoritvideos!


Kommentarer
Postat av: Louise

Javisst!

Jo det har jag, men jag flytta mest för att Tony fick ny tjänst där. Jag har också fått ett nytt & bättre jobb än mitt förra! ^^



Puss!

2008-11-28 @ 17:07:58
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Louise

Nu ibörjan kommer jag jobba på coop! ;)

Sedan om jag har flax så kommer jag att jobba på IKEA (deras "kom in"-avdelning om jag har lite tur) :D



2008-11-28 @ 23:30:22
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0