Back in Azeroth

Wow icon Jag har aktiverat mitt World of Warcraft konto igen,
därav denna ouppdaterade blogg.

Hur många gånger har man inte hört tjejer klaga över att
deras pojkvänner sitter och spelar WoW hela dagarna?

Vad är det som får oss spelare att gå tillbaka till detta spel,
trots att vi sedan länge sagt att vi är trötta på det?


Ruyo sweetnutDet jag tror är den "beroendeframkallande" delen i det hela är känslan av att "vinna". Det är ju som ett lotteri du kan påverka själv. Du kan hela tiden uppnå dina mål och göra framgång, det enda du behöver satsa är din tid, och det gör man, -utan att ens märka det själv.

I detta spel kan man spela hela dagen, men när dagen är slut är det ändå som att man har stått och stampat på samma ställe hela tiden. Som att man knappt rört sina characters.. Det är just det att tiden verkligen springer i väg, att saker nästan går i realtid i spelet som gör att många glömmer bort vad som finns utanför; vänner, partner, skola, jobb.

Att man i spelet, online, kan skapa en helt ny gemenskap, en umgängeskrets med likasinnande är ytterliga en faktor som gör att man fastnar. Vem skulle frivilligt överge vänner de pratar med varje dag, hela dagar/nätter?



Ruya and macawNu vill jag inte låta som en av dedär paranoida människorna som tycker att dataspel på något sätt är dåligt! Dataspel är grymt! Detta är bara saker jag själv kunnat konstatera efter 3 års spelade av just World of Warcraft. Jag tror det är viktigt att just kunna skilja på vad om är viktigt i livet och vad som egentligen bara är pixlar.

Men usch. Jag är verkligen kluven, spelet är skit samtidigt som det rockar skiten ur andra fritidsintressen. Många av de spelande vännerna jag har känner samma sak, det är tråkigt och enformigt, men något håller dem i alla fall kvar...


Nej nu ska jag åtegå till mitt farmande.
Over and Out
NerdyMill


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0