Step 5

Blekning av håret.

När blekningen var färdig, efter mycket slit och kli i hårbotten fick jag en chock när jag såg i spegeln.

"Inte trodde jag att jag skulle se ut såhär...oj... "

Dels var håret blött, bakåtslickat, lite oranget och sminket var inte i sin ordning heller, så hela situationen späddes väl på mer än nödvändigt. Såg direkt hur flera tusen blev som slängt i sjön när jag färgade tillbaka till svart igen på en gång.

Dock skulle räddningen bli en toning som skulle ge det lite gul-aktiga i håret en finare vit skiftning. Och visst, vilken skillnad det blev!

Just nu är håret knallvitt i hårbotten, längderna blonda - lite gulare än botten, men ändå helt okej. Underhåret som till en början var rött har fortfarande lite pigment kvar, men inget som stör - Ljust är det ju i alla fall.. Nu tar det nog bara en stund att vänja sig. :)

Blir en före och efter bild på hela kalaset så småningom ^^,

Pic
Ljuset är lite gult
blond




Kommentarer
Postat av: Louise - Ur mitt eget perspektiv

Du är så fin i vilken hårfärg du än har! <3

2009-04-21 @ 23:38:56
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0