ChampagneFlickan

Boken Champagneflickan - En svensk strippa berättar.Det tog sin tid, men nu är jag klar. Jag har läst ChampagneFlickan - En svensk strippa berättar, en pocketbok som syns till lite här och var i butikerna. Boken är skriven av Caroline L Jensen och är hennes debutbok.

Boken handlar om, jag citerar baksidan;


"Champagneflickan - en svensk strippaberättar är den sanna historien om hur en ung svensk kvinna på grund av olyckliga omständigheter tvingas avbryta sina juridikstudier och i stället hamnar mitt i Köpenhamns sexindustri. Där försörjer hon sig som strippa, ända tills en av hennes arbetskamraters blir brutalt mördad. Boken är en öppen och avslöjande skildring av en verklighet som omges av både fördomar och romantiska föreställningar. Med befriande självdistans berättar Caroline L Jensen om hur det är att arbeta på strippklubb.

Champagneflickan är en historia om den hisnande korta färden från ett tryggt svenskt vardagsliv till en utsatt tillvaro i den danska porrbranschen. Men vid sidan av hårdheten och våldet finns också kamratskap, humor och kärlek."




Ur champagneflickan.
Jag fann boken relativt lättläst, både i språket och storleken på texten ^^, Det var verkligen intressant att höra hur jobbet faktiskt går till, vilket jag inte hade en aning om tidigare. Jag vill inte säga att jag satt som klistrad vid den, men jag måste säga att jag ofta kände mig lockad att läsa den. Detta är en typ av självbiografi, hela boken är sann, endast ett fåtal namn är ändrade, sånt gillar jag! :)

Egentligen finns det i sig inga större händelser genom boken fören de sista kapiteln, och ibland frågade jag mig om det saknades några sidor i mitt exemplar, då jag kunde känna mig vilsen. Men det ska ju främst handla om jobbet på klubben och det gör den. Jag tycker definitivt att den är läsvärd; kanske på resan, stranden eller bara hemma i soffan!

Over and Out
SmartMill


Kommentarer
Postat av: Louise

haha aa, det är en religös butik. :)



Puss!

2009-02-05 @ 22:27:53
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Louise

haha javisst! :D

Dom är verkligen underbara hela bunten!





Puss!

2009-02-06 @ 16:31:44
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Louise

Oja! Låten är jättebra! :D

2009-02-10 @ 17:06:54
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0