Lucky Number Svensson

mrsvensson logga


Registerade mig på MrSvensson.se efter att ha fallit för TVreklamen.

Spenderade mina 8 bud klokt, trodde jag, efter att ha analyserat och studerat auktioner som avslutats. Det är minst sagt beroendeframkallande och jag vet inte hur många gånger jag blickade över bud-prislistan. Men genom vidare analys kändes det lite som att kasta pengar i sjön, inga fler bud för mig alltså. Det är nästan helt upp till slumpen och tur vem som vinner...

En avslutad auktion - H&M presenkort värde 2000 kronor, Såld för 16,80 kronor! För den okunniga är detta alltså en så kallad öresauktion. En produkt läggs upp (oftast elektronik eller diverse presenkort) och besökarna får bjuda på produkten. Men, bara de går bara höja med 10 öre i taget, och auktionen pågår bara i någon minut. Man ser hela tiden minuten ticka ned, och på noll avslutas autktionen. Haken är dock att varje gång ett nytt bud kommer in på produkten startar timern om. Gud. Folk måste ju sitta hela dagarna och bara glo på dessa siffror som tickar ned!

Jag gillar i och för sig konceptet. Damn, vilken profit de måste ha! Tio bud kostar 149 kronor (vid förköp). Och att man även kan titta på bilder och läsa kommentarer från de som redan vunnit, gör att det blir mer verkligt och därmed lockar ännu mer folk.

Men. Vill jag ha något får jag nog köpa det istället på riktigt vis, har inte tålamodet, och rysk-roulette känslan finns att hämta på annat håll.

Jämfört med detta är Triss en säker vinst...

Over and Out
CheapMill

Kommentarer
Postat av: Louise

Ja, har inte råd att åka flera gånger, syster fyller ju år nästa vecka, så jag får ta allt på en gång.

2009-02-25 @ 23:37:56
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Louise

Grattis på födelsedagen! :D



<3



Puss!

2009-02-28 @ 11:38:18
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Louise

What! Den är nice!

2009-02-28 @ 12:52:23
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0