The Knife

Syskonen i The Knife. The Knife är en sådan underskattad grupp. Oförtjänt helt klart.

Detta antagligen för att gruppen är så pass anonym. Gruppen består av syskonen Karin och Olof Dreijer som släppt sina skivor genom sitt egna skivbolag. De visar mycket sällan sina ansikten i medier och hade till en början som policy att aldrig spela live. Dock har de gett att antal liveframträdanden efterhand men då oftast iklädda någon slags mask. :)

Gruppen har blivigt tilldelade ett antal grammisar, de har ett rekord för sin genre (- vilket är electropop). Vid ceremonierna har de dock inte mottagit priserna själva. Under deras första utdelning, 2003 skickade gruppen ett par utklädda till gorillor. Medan under 2007 där de tilldelades hela sex priser, spelades två videos upp- en med två äldre kvinnor i masker och en med en pojke med förvrängt utseende som tackade för att "ni tycker om mig".

Åh det känns ju som igår jag satt i lägenheten på Vasavägen och lyssnade på låten Heartbeats. Det var vist 6-7 år sedan... Börjar jag bli gammal?

Kommer nog att beställa deras skivor; Deep Cuts och Silent Shout från Ginza/Cdon så småningom. Känns som att det är ett par av de få som faktiskt förtjänar att köpas på orginal CD. Var ju inte igår man gjorde det heller... x)

Detta är som sagt gruppen som gjort orginalet "Heartbeats", som du säkert hört med José González!


Videon Pass this On. Grymt skön låt. "huvudroll" i videon; Rickard Engfors.


Kommentarer
Postat av: sandra

sv: hmm jag håller med! sjukt

2009-02-15 @ 14:14:41
URL: http://hotstuffbysandra.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag har varit hos christoffer:)

2009-02-17 @ 12:55:06
URL: http://jeniff.blogg.se/
Postat av: Mona Osman

Nej, jag ska vara en tönt och bo kvar i Motala! Men jag ska ju plugga på komvux, så lika bra att ha skiten nära mig ;D Och dessutom vill jag vara i Motala i sommar, bästa årstiden för min stad ;) Ska du själv göra i vår? xD

2009-02-17 @ 18:17:30
URL: http://monaosman.blogg.se/
Postat av: Louise

Javisst! Hur gott som helst!





Puss!

2009-02-17 @ 23:09:15
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0