Blondin Step;2


Process: Jag satte mig i frisörstolen och snabbt var vi igång. Frisörskan delade upp håret i sektioner och började sedan kamma ut små-små slingor och lindade in dem i folie (tillsammans med den illgrönsfärgade blekningen). Mitt huvud vägde ett par kilo mer, ja, det kändes nästan som en tight och varm hjälm. Jag har bara slingat med hetta tidigare - otroligt attraktivt.

Jag sysselsatte mig under tiden med att läsa en av de obligatoriska modetidningarna, som alltid finns på dessa salonger, samt göra roliga miner i spegeln vilka blev lite extra festliga tack vare all folie i håret. Gång på gång sade frisörskan "Men oj, nu måste jag blanda till mer färg! igen!" och jag kände i min ficka hur plånboken blev mindre och mindre.

Det blev dock inte så farligt dyrt och ca tre timmar senare var det klart. Tiden hade sprungit iväg lite under verkningstiden.

Resultat: Just nu skiftar mitt hår i blondt, mörkbrunt, ljusbrunt, Rött och rosa. Dock är det inte så illa som det låter, haha. Jag är faktiskt ganska nöjd, jag viste vad jag skulle förvänta mig och fick just det. Det rödrosa är, givetvis, i underhåret som tidigare var knallrött och stör inte något vidare.

Fortsättning följer...



Step 1 Slingor. Result. Over and Out
SoftMill















Det blonda syns mest i hårbotten,
Men hela håret är i sig mycket ljusare.



Kommentarer
Postat av: Anonym

kanon snyggt ju :)

men hade inte gjort nått med några fler slinger :P

2009-01-19 @ 17:42:16
Postat av: sis

du är alltid lika snygger du :D

2009-01-19 @ 22:51:16
URL: http://tiinizzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0