Laptop Cooler

Jag sitter gärna framför TVen med Laptopen i knät om kvällarna, känner ni igen er?

Detta är ju det ultimata sättet att sitta, -om det inte vore för den brännande hettan. Efter bara ett par minuter blir, i alla fall min dator, ohyggligt varm och jag måste lyfta över den till bordet igen. Värmen är varken skön och inte heller bra för din dator. När laptopen blir varm måste fläkten arbeta hårt och är den ständigt varm kan kvalitén (batteri bla) försämras.


Laptop Cooler från Coolstuff.se

Med detta i tankarna införskaffade jag mig en Laptop Cooler.

- En ca 1cm tjock platta som inneåller ett ämne som har en fryspunkt på 28 grader, den är alltså helt fryst i vanlig rumstemperatur! (Jag är väldigt fascinerad.) När du placerar din laptop på plattan börjar de frysta elementen att smälta och efter ca fem timmar är det dags att frysa den igen, antingen direkt på bordet eller, lite snabbare, i kylskåpet.

Jag är i alla fall nöjd med denna uppfinning, känns mycket bättre än en tjock otymplig sak med inbygda fläktar, som är ett annat alternativ till att hålla din laptop nedkyld.

Pris; 399:- på Coolstuff.se, plus 49:- Frakt
Köp din LaptopCooler här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0