Gief, summer 09

Har ju tittat runt efter vårjacka ett tag. Senaste tiden har jag vart inne på jackor i armestil. Ni vet, de klassiska lite större, markerade knapparna på rad sådär, lite mörkare färg etc. Tyvärr verkar inte dessa jackor växa på träd, är väl inte senaste modet, och second hand verkar vara det enda alternativet - om man inte vill betala ett antal tusen för en riktigt märkes jacka. Och det vill jag inte ;)

Nu hittade jag denna på ebay! Visst, det är kanske inte den stil jag letade efter från början, men allt är ju relativt. Har alltid vart lite av en sucker för Camo mönster, och jag älskar modellen - kragen, mönstret på baksidan (!) , sömmarna, fickorna, ja den har hela kittet. Tyvärr kunde inte denna jacka skeppas till mig här i Sverige... Men jag var bara tvungen att visa den. Ögongodis!

Om någon har sett liknande, eller andra militär - army inspirerade jackor, snälla tipsa mig! :)
- Och! Vet någon vad Size 6 motsvarar i Europa?
(Tack Emelie; Size 6 i USA är ungefär en 36/38 i Sverige och i England en ca 34)


Sweet jacket :) Back of the jacket



Over and Out
Mill Mill Mill

Kommentarer
Postat av: Louise

Verkligen! :)





Puss!

2009-03-23 @ 21:33:13
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mina också! :)

2009-03-24 @ 17:08:06
Postat av: Louise

Mina också! :)

2009-03-24 @ 17:08:15
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0