Körskolan

Jag tänkte berätta hur jag upplevt den första tiden på körskolan.. :)

Körkort Det har gått snart en månad sedan jag skrev in mig och jag har gått på nästan alla teorilektioner och haft ca 5 praktiska körlektioner. Jag hade noll förkunskaper, men efter körlektionerna har jag så gott som grunderna; Starta, Stanna, Växla, krypköra och mer eller mindre start i backe.

Vi startade i ett relativt lugnt industriområde, det kändes jätte bra. Jag kunde fokusera på att lära mig grunderna, och det gick, enligt mig själv, bra och jag hade kul medan jag lärde mig. Det "läskiga" när man kom ut i trafiken var att starta i backe - och är fortfarande. Blir så sjukt annorlunda med traffikljusen, bilarna bakom, gasen, bromsen, kopplingen, timingen. Urk. Denna stress är nog inte helt ovanlig... jag bara hoppas att det går över snart så att man kan gå vidare med andra moment. :)

Det är mycket att hålla reda på såhär i början. Blicken far all världens väg när man är ute på vägarna. Men jag ser fram emot at lära mig mer och att förhoppningsvis kunna ha kortet i min hand i sommar!

Over and Out
Mill

Kommentarer
Postat av: Helena

Lycka till gumman! Det låter ju som du fått en bra start! :)

2009-03-21 @ 00:59:40
URL: http://laserbeam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0