Spelet; Neil Strauss

Slutförd bok;

Spelet
- En inträngande analys av raggningsexperternas hemliga sällskap
Skriven av Neil Strauss

"Spelet kan läsas både som en handbok i raggningsteknik och
som en provocerande berättelse om författarens förvandling från
vanlig tönt till raggningsexpert."



Spelet - neil strauss Under tiden jag läst boken har jag läst många recensioner av boken, på väldigt många ställen. Jag har då läst positiva saker om boken, att det mest är babbel, kvinnoförnedrande och faktiskt inte ger några upplysningar om metoderna.

Att boken vart slutsåld på många ställen sägs vara ett tecken på könets desperation ;) . haha.

Jag, när jag har läst den har funnit den relativt bra. Inget jag sträckläst, men som jag ändå ville läsa ut. Boken är främst riktad till killar som, jag antar, gärna drömmer sig bort i det "pimpiga" livet som Neil och de andra faktiskt befinner sig i. Små hintar, vissa öppningar till samtal och raggning ges, men kompletta metoder till den manipulation de faktiskt utsätter tjejerna för hålls hemligt. Kanske tur det, det måste ju få vara lite svårt i alla fall att ragga upp tjejer, inget ni killar kan få serverat på silverfat! ;)

Någon frågade i ett forum efter en snabb beskrivning av
 raggningsmetoderna, och fick till svar; (citat)

"Klä dig som en påfågel, förolämpa kvinnor,
upprepa hela tiden att du snart måste gå iväg.

Skit i att bygga upp långa och meningsfyllda förhållanden,
ett telefonnummer är bekräftelse nog för ditt ego.

Kvinnor betyder inget, de är bara övervinnerliga hinder
för att komma inpå nästa kvinna."

Ur Spelet - Neil strauss

Nu vill jag inte, tillsammans med dessa besvikna killar som också läst boken, förlöjliga dessa metoder helt. Många av dom VET jag funkar. Men det är ju även saker som män säkerligen lär sig under tiden de träffar människor. - Under tiden man växer upp och har ett förhållande.

Oh well. Jag är faktiskt nöjd med boken och dess innehåll. Jag hade inga direkta förväntningar och det var ganska spännande att följa livet från att vara en nördig skribent till att vara en av de mest eftertraktade killarna. För det är faktiskt var det är, historian om Neils resa! (Det är i detta syfte man skulle läsa boken alltså, inte i syftet att bli världens största raggningsexpert). Läsvärd, både för tjejer och killar skulle jag säga.
(OBS Kanske inget för superfeminister? ;) )


Neil strauss, författare till bland annat Stommen i raggningssällskapet. Mannen bakom
Neil Strauss (aka STYLE)         Och Mystery - En av huvudpersonerna i
                                              boken, och grundare till "mystery method"

Over and Out
PickUpMill




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0