Tingeling

Under pausen i melodifestivalen förra helgen framfördes ett underhållande nummer som gjorde parodi på några av de typiska ryska steriotyperna. Vem kan ha missat detta? - Tingeling!

Det krävdes inte mycket för att inse att dethär skulle få stor uppståndelse i negativ anda från rysslands håll, och bara någon dag efter var debatten i full gång. Kränkande, hävdade den ryska ambasaden. "Det visar på Rysslandfobi och okunnighet" säger Anatolij Kargapolov.

Senare läser vi hur SVT ber om ursäkt för underhålningen till den ryska ambassaden genom att sända blommor. För att sedan, dagen efter få läsa om hur SVT beklagar ursäkten. Ursäkten till abassaden fick mycket kritik, och folket hävdade att det var en fråga om yttrandefrihet, och SVTs uppdrag med att självständigt granska makthavare. SVT förklarar att Ronnie Lans på eget intiativ skickade blommorna och ursäkten, utan SVTs medhållande.

Vad tycker jag om spektaklet?
Jag uppskattar humorn, och helt och hållet älskar låten. Jag bara måste fixa ner den på datorn! Jag anser att kritiken är ett överreagerande och jättelöjligt. Skulle Ryssland göra en parodi på alla svenska fördommar skulle jag antagligen uppskatta det lika mycket som de skulle.


För er som behöver friska upp minnet, eller kanske inte ens hört låten;
Låten börjar i slutet av klippet.


Kommentarer
Postat av: Sofia

den är ju skitbra den där låten ju :o)

2009-03-19 @ 09:00:33
URL: http://korsbarskakan.blogg.se/
Postat av: martina

tyckte fan den va bäst av alla låtar på melodifestilvalen (av dom jag såg) Tyckte den skulle ställt upp, lätt att jag röstat på denna låten.. Då hade de funnits ngt att rösta på :P as bra :D

2009-03-21 @ 18:27:15
URL: http://tiinizzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0